Χορεύοντας με
τα άλογα!
Ένα πρωτότυπο
μουσικοθεατρικό δρώμενο..
Ένας Γάλλος σκηνοθέτης φέρνει στο προσκήνιο τα άλογα στις παραστάσεις του. Αυτό που κάνει δεν έχει καμία σχέση με τσίρκο και μοιάζει με δράμα που συνδυάζει τη μουσική, το μπαλέτο, το χορό και το συναίσθημα!
Αυτό που κάνει ο Bartabas (το ιππόδραμα), δεν είναι κάτι καινούργιο ως θέαμα στην Ευρώπη. Ήδη από τον 18ο αιώνα έχει εμφανιστεί σε σκηνή αντίστοιχη παράσταση, ενώ έχουν γραφτεί και έργα για μεγάλο αριθμό αλόγων. Συνήθως οι αναβάτες ήταν πρώην στρατιωτικοί ή βετεράνοι των πολέμων, άνθρωποι δηλαδή που είχαν καθημερινή επαφή με τα άλογα. Από τα μέσα του 19ου αιώνα, αυτή η τάση ταξίδεψε στον δυτικό κόσμο (η χάρη του έφτασε μέχρι το Σίδνεϊ), για να φύγει τελικά από τη μόδα.
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει πάλι μια τάση προς αυτού του είδους τα θεάματα. Η καναδική εταιρεία ιπποδράματος, η Cavalia, παίζει συχνά σε πολυπληθή κοινά, ενώ το 2009 ο Φραντς Άμπρααμ σκηνοθέτησε μια άκρως δαπανηρή προσαρμογή του Μπεν Χουρ στην 02 Arena του Λονδίνου. Το θεατρικό καστ περιλάμβανε 400 ηθοποιούς, 45 άλογα και μια επική αρματοδρομία. Ολοένα και περισσότερες ομάδες εμφανίζονται στο προσκήνιο παρουσιάζοντας έργα με άλογα. Το ισλανδικό ιππικό κέντρο Fakasel και το γαλλικό Baro d’Evel είναι κάποιες από αυτές. Ωστόσο, η περίπτωση του Μπαρταμπάς είναι τελείως διαφορετική, καθώς η δική του εργώδης προσπάθεια έχει δώσει στο εγχείρημά του αρκετή δημοσιότητα. Ίσως και γιατί συνεργάζεται με τον γνωστό συνθέτη Φίλιπ Γκλας.
Κατά τον διευθυντή των Les Nuits de Fourviere, Ντομινίκ Ντελόρμ, «Δεν υπάρχει σύγκριση με αυτό που κάνει το Zingaro, είναι σαν να έχει εφεύρει το είδος». Και μάλλον έχει δίκιο, καθώς το συγκεκριμένο θέατρο έχει ξεφύγει από τη φολκόρ διάσταση ενός τσίρκου και έχει εντάξει το δράμα, το μπαλέτο και το χορό. Ο Μπαρταμπάς γεννήθηκε στο Κλεμέντ Μαρτί, σε ένα μεσοαστικό προάστιο του Παρισιού, όπου ως νεαρός πειραματίζεται με τέτοιου είδους καλλιτεχνικές εκφράσεις που στη συνέχεια πήραν περισσότερο επαγγελματικό χαρακτήρα. Έτσι, άρχισε να παίρνει μέρος σε μικρά φεστιβάλ. Πρόκειται για μια επιβλητική παρουσία: είναι ψηλός, με εκκεντρικά ρούχα και μεγάλες φαβορίτες. Για τον ίδιο, κάθε άλογο είναι «σαν ένας καθρέφτης» και εξηγεί: «Δεν θα πω ποτέ "κοίτα αυτό το άλλο πόσο όμορφο είναι", αλλά "κοίτα τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στον άνθρωπο και το άλογο". Αυτό που κάνω είναι μια δουλειά. Προσπαθώ να προετοιμάσω το άλογο σωματικά και ψυχολογικά να γίνει ένας καλλιτέχνης – κάτι σαν χορευτής. Το μαθαίνεις να κινείται με συναίσθημα και χάρη. Μπορεί να μην μιλούν, αλλά είναι ενεργά μέλη της εταιρείας».
Δείτε τη συγκλονιστική παράσταση στο Salzburg της Αυστρίας με το "θίασο" του Bartabas και τους "καβαλάρηδες των Βερσαλιών" να συνοδεύουν τη διάσημη συμφωνική Ορχήστρα "Των μουσικών του Λούβρου" !
protagon.gr
Ευχαριστούμε τον Πάνο Μπαβέλη για τη σημερινή ανάρτηση!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που περιέχουν άσεμνο περιεχόμενο ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.